امروزه از هر دانشآموز در کلاس انتظار میرود که ساکت، خوشرفتار و مۆدب باشد. به نظر نمیرسد در چنین محیطی شور و هیجان لازمه یادگیری وجود داشته باشد. (اگرچه بسیاری از معلمان شیوههایی را برای ایجاد سرگرمی و انرژی در کلاس به کار میبرند تا دانشآموزان بسیاری از این انرژی روحیه گرفته و به کار ادامه دهند.) منفعلبودن مخالف روحیه کودکی و نوجوانی است. نوجوانی به ویژه سن شور و احساسات است، پسران و دختران مشتاقانه میطلبند تا در یادگیری ها و تجربیاتی پرشور با یکدیگر به رقابت بپردازند. با اطلاع و آگاهی از ویژگیهای این دوره از زندگی و نیز نیازهای مربوط به آن معلمان میتوانند هوش، روحیه و مهارت های دانشآموزان خود را گسترش دهند.
منبع:article.tebyan.net
مقاله فلسفه و آموزه هاي شاد زيستن در انديشه ي نظامي PDF
مقاله ارتباط مولفه های هیجانی و شناختی شادی با موفقیت تحصیلی
روشهای ایجاد شادابی و نشاط در مدرسه و ایجاد انگیزه در دانش اموزان
ایجاد ,یادگیری ,معلمان ,بسیاری ,شور ,نوجوانی ,بسیاری از ,به کار ,در کلاس ,شور و ,از ویژگیهای
درباره این سایت